Assessorament laboral

L’assessorament laboral del nostre despatx us facilita tota la gestió pel compliment de la normativa vigent en matèria laboral  i us orienta sobre les opcions disponibles en cada moment per reduir despeses i evitar sancions.

Entre els serveis que oferim en matèria d’assessorament laboral destaquem:

  • ALTA a l’empresa. Escollim el conveni col·lectiu, l’epígraf de cotització segons l’activitat, la mútua d’accidents del treball i el servei de prevenció riscos laborals, i assegurances de responsabilitat. És molt important començar amb bon peu.
  • Contractació i gestió de personal. Ens formem contínuament amb les últimes novetats en bonificacions i els seus requisits. Fem el càlcul de nòmines tenint en compte totes les circumstàncies que hi puguin influir (dietes, incidències, situació familiar i IRPF, malalties comunes, accidents, prestacions, revisions salarials dels convenis aplicables, absentismes...), així com la comunicació de les cotitzacions mensuals a la Seguretat Social. Per això disposem de programari laboral líder en el sector.

    L’assessorem perquè l’estructura de personal sigui l’adequada. Per exemple:
    Un restaurant. No pot ser que tinguem un cuiner en plantilla i dir que tenim obert el local 7 dies a la setmana, dinar i sopar. La inspecció de treball pot interpretar aquesta situació de la manera següent: 1/ que no es respecten els drets laborals en relació amb el descans. 2/ que hi ha un segon cuiner treballant sense l’alta laboral. 3/ que l’ajudant de cuina exerceix de cuiner. En qualsevol dels 3 casos, comporta una sanció de l’administració laboral.

    Altres aspectes en l’assessorem són:
    • Les càmeres de seguretat privada que graven també els treballadors.
    • La propietat de l’adreça electrònica corporativa a nom del treballador.
    • L’acompliment del secret professional.
    • Gestió del temps parcial
    • ...
  • Contratemps i acomiadaments. És la cara menys amable de la gestió laboral però sens dubte s’ha d’abordar i és quan tenir un assessorament adequat marca la diferència.  Ens presentem a les inspeccions de treball per defensar els seus drets, estudiem el cas i aportem totes les proves i la documentació que ens sigui requerida. L’èxit d’aquesta tramitació depèn de la bona gestió prèvia que s’hagi portat a terme des del nostre propi departament laboral.
    Els acomiadaments. La millor forma d’afrontar aquestes situacions és amb transparència. La transparència consisteix a aportar tota la documentació que requereix la legislació, amb les dades exactes i ben calculades i respectant els temps de cada procés, és la nostra millor eina a l’hora de finalitzar una relació laboral amb un acord. Tot i això, no sempre es pot assolir un acord, en aquests casos un advocat col·legiat afrontarà el procés jurídic.

 

Solucions a la gestió laboral.

Gestió de nòmines, liquidació de les cotitzacions, contractació, acomiadaments, ERO, estudis i tramitació de prestacions a la Seguretat Social, inspeccions, IRPF, ...

 

La planificació consisteix en:

  1. Assessorar en cada cas sobre quina és la millor opció de contractació.
  2. Assessorar en cada cas sobre quina és la millor opció salarial, dins del marc legal.
  3. Assessorar en cada cas sobre quina és la millor opció de cotització.

Ens esforcem diàriament perquè la nostra gestió es faci amb el rigor i la immediatesa que caracteritzen les situacions laborals.
 

Vull més informació

 

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis segons les seves preferències de navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí.